Türkei nach gescheiterte Putsch

WEB40Türkei nach gescheiterte Putsch

 

ترکیه بعد از سناریوی کودتا

دانشکده های افسری در ترکیه منحل شدند واموال اخراجی ها از طریق دادستانی مصادره شد.

 

دو هفته بعد از „کودتای نطامی“ در ترکیه پرزیدنت اردوغان روز یکشنبه 31 یولی انحلال تمامی دانشکده های افسری را اعلام نمود. از این ببعد بجای ارتش „آکادمی ملی“ تعلیم افسران را بدست میگیرد.

با این قدم اردوغان قدرت را از ارتش سلب و آنرا در سیطره کنترل وزارت دفاع قرار داد. با این طرح کنترل  بر آموزش افسران زیر نظر مستقیم اردوغان قرار میگیرد.

اردوغان همچنین کنترل “ سازمان اطلاعات و امنیت“ ترکیه را نیز تحت نظارت مستقیم خود قرار خواهد داد. این سازمان تا کنون زیر نظر مستقیم نخست وزیری بوده است. برای ثبت این قدرت اردوغان احتیاج به راءی نمایندگان مجلس دارد تا بتواند قانون را عوض کند. بهمین دلیل میخواهد با سران احزاب مخالف به گفتگو بنشیند. احزاب مخالف او از مخالفین کودتاجیان بودند، اما این باین معنی نیست که با اردوغان برای از بین بردن اساس دموکراسی کنار بیایند.

بنای ارتش ترکیه را کمال آتاتورک پدر سکولاریسم ترکیه بنا نهاده بود. ارتش ترکیه از سالهای 1960 به بعد چهار بار دست به کودتاهای خونین،کشتار و شکنجه غیر نظامیان زده بود. با طرح اروغان قدرت از ارتش گرفته میشود. تا کنون 149 ژنرال عالیرتبه ارتش به بهانه همدستی با کودتاچیان اخراج شده اند.

همچنین 000 60 کارکنان دولتی اخراج و اموالشان بمانند خانه، حسابهای بانکی، ماشین مصادره شده است هزاران انسان یکشبه بر خاک سیاه نشانده شده اند.

در ترکیه برای سه ماه „وضعیت اضطراری“ اعلام شده است. احتمالا“ این وضعیت ادامه خواهد یافت.

Nasrin Parsa

Berlin

www.presse-nasrinparsa.com

 

Veröffentlicht von

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert